Congres medisch specialisten

De organisatie van een succesvol medisch congres

U heeft veel energie en tijd gestoken in de organisatie van een medisch congres. Nu hoeft u er alleen nog voor te zorgen dat deze dag vlekkeloos verloopt. Maakt u zich zorgen of u alles onder controle heeft? Geen zorgen, met onze tips maakt u van uw congres een onverdeeld succes.

Geen medisch congres zonder draaiboek

Professionals die medische congressen organiseren werken doorgaans met een draaiboek. Een draaiboek is een houvast op de dag van het congres. Het draaiboek draait om wat, waar, wanneer en wie. Iedereen kan er terugvinden wanneer en waar welke activiteit plaatsvindt en welke personen daarbij betrokken zijn. Voordat het medisch congres plaatsvindt, is het draaiboek al diverse malen met alle betrokkenen doorgenomen.

Start de dag met een briefing

U heeft de grootste kans op een succesvol congres wanneer iedereen weet wat hij moet doen. Het is dan ook verstandig om de dag te starten met een briefing. Vertel alle medewerkers nogmaals wat er van hen wordt verwacht. Wie is het aanspreekpunt voor de gasten? Wie co├Ârdineert de leveranciers? Wie stuurt wie aan? Door duidelijkheid te scheppen en de diverse rollen te onderstrepen, kent een ieder zijn taak.

Een gift of goodiebag

Wilt u dat uw gasten ook na het congres aan uw bedrijf of instantie blijven denken? Laat uw gasten dan niet met lege handen naar huis gaan. Door een gift of een goodiebag zullen uw gasten nog vaak terugdenken aan uw succesvolle congres.

Zelf doen of uitbesteden?

Niet iedereen heeft de kwaliteiten of de tijd om alle taken zelf uit te voeren. Het is daarom ook aan te raden om de praktische aspecten van congresorganisatie uit te besteden aan ons congresorganisatiebureau met jarenlange ervaring op dit gebied, Aesculaap Events. Zo kunt u zich richten op de inhoud.

Contact

Alexandra van Driessen

Bijenkorf 30
3956 HJ Leersum

06 4602 5552
contact@aesculaapevents.nl

15 + 10 =

Contact

Alexandra van Driessen

Bijenkorf 30
3956 HJ Leersum

06 4602 5552
contact@aesculaapevents.nl